Friday, July 03, 2009

TRANSFORMERS punya hal

Selasa lepas aku dgn abg gi menonton wayang cite transformers ni. aku yang terlalu excited sanggup gi tgk wyg, tayangan pukul 9.40pm. pas balik keje, sampi umah kul 6.00pm aku tergesa-gesa sediakan makan malam. siap hidangan pukul 7.00pm aku sempat gi masukkan baju2 kotor dlm mesin basuh and mandi pastu solat asar (lewat, hehe). pas solat siapkan basuhan kain and dalam kul 7.40pm abangku balik. Cam biasa dia mesti lapar punye. Terus hidang makanan and makan sama2. Pas makan basuh ape2 yang patut and jemur kain. Sementara tu abang tengok tv jap. Selesai sidai baju tanye abang baju nak pakai esok and iron (slalunya iron pagi2 nak gi keje). Tapi takut esok terlewat bangun sebab nak tgk wayang ni mesti balik lewat malam. Sementara iron baju, abang gi mandi. Pas abang siap mandi solat maghrib jemaah dengan abang...and terus siap2 nak gi tengok wayang. Semangat tul aku ari tu.Sumanye sebab nak gi tengok wayang. Masa tengok TRANSFORMERS yang first aku dh memang tertarik. Sebab tu kali ni aku beria2 ajak abang tgk cite ni. Memang best.Pas tengok cite tu aku panggil abangku bumblebee tp dia cam x suka je....agaknye dia lebih prefer optimus prime kot..

No comments:

Post a Comment

8 VALUES OF 1MALAYSIA

1- culture of excellence / budaya kecemerlangan
2- perseverance / ketabahan
3- humility / rendah hati
4- acceptance / penerimaan
5- loyalty / kesetiaan
6- meritocracy / meritokrasi
7- education / pendidikan
8- integrity / integriti

6 NKRA-Bidang Keberhasilan Utama Nasional

1-Mengurangi kadar Jenayah Jalanan
2-Memerangi rasuah
3-Meningkatkan pencapaian pendidikan
4-Meningkatkan taraf hidup rakyat
5-Memperkasa prasarana luar bandar
6-Menambahbaik pengangkutan awam