Tuesday, July 28, 2009

PENATNYE....

last week aku balik perak. Keluargaku telah berpindah ke kampung sebelah jadi banyak barang2 yang perlu diangkut. Aku & mizi sampai kg sabtu tengahari. Pukul 6 petang kami sekeluarga mak, abah, ikah, aku,mizi, wati & bf dia telah mula mengangkut barang2 yang besar dengan lori seperti almari, sofa, meja mkn, katil, kabinet, peti ais...etc. Ini adalah pengalaman pertama aku menaiki lori. Bergegar aku dgn mizi memegang barang2 dibelakang lori. Angin yang kuat membuatkan aku bergoyang2 dan nyaris kepala ku terkena ranting2 pokok. Semuanya selesai jam 11.00pm. Itupun masih banyak lagi barang2 lain yang perlu diangkut tetapi boleh menggunakan kereta.Masa tu aku dh lembik dan tangan, pinggang, bahu memang sengal2. Perut pun keroncong. Selepas mandi kami berdua mencari makan. selepas menjamu mkn aku terus tertido kepenatan. Tapi adik2 ku masih larat lagi berulang alik menggunakan kereta mengangkat barang2 kecil. Keesokan paginya kami mengangkut lagi barang2 lain sampai satu tahap tanganku x berdaya nak memegang apa2 lagi. Mungkin kerana kepenatan aku tertido sampai kepetang. Selepas maghrib kami bersiap2 untuk bergerak pulang ke KL. Sampai KL dalam pukul 12.30am. Ahhh...nak cuti lah esok.... x laratnyeeeee.....tapi gi keje jugak.

No comments:

Post a Comment

8 VALUES OF 1MALAYSIA

1- culture of excellence / budaya kecemerlangan
2- perseverance / ketabahan
3- humility / rendah hati
4- acceptance / penerimaan
5- loyalty / kesetiaan
6- meritocracy / meritokrasi
7- education / pendidikan
8- integrity / integriti

6 NKRA-Bidang Keberhasilan Utama Nasional

1-Mengurangi kadar Jenayah Jalanan
2-Memerangi rasuah
3-Meningkatkan pencapaian pendidikan
4-Meningkatkan taraf hidup rakyat
5-Memperkasa prasarana luar bandar
6-Menambahbaik pengangkutan awam