Monday, April 20, 2009

Jgn Tegur@'Be Silent'


Woo....permulaan cerita ni dh mengejutkan aku..jalan cerita agak simple tapi banyak scene yang boleh buat aku menutupkan mata. Ye la, aku yang beria2 nk menonton cerita tu, tapi aku la yang asyik menjerit terkejut. Abang aku relaks je, tersengih2 dia tengok aku yang x lepas tangan mencengkam lengan dia. Bagi yang belum tengok filem ini, anda dialu2kn menonton dipanggung wayang untuk menghabiskan wang anda. Aku tengok kat selayang cineplex so tiket murah je RM9. Tapi yang x bestnye, penonton yang duduk dibarisan hadapan aku. Oleh kerana mereka sekeluarga telah memenuhi barisan depan tu, so diorang buat la mcm kat umah sendiri. Anaknye asyik bertanya itu ini yang aku pun x paham ape dia (tamil), kena marah plak dengan mak dia juga aku x paham kenapa dia marah. Yang lelaki pula x reti2 nk tutup handset boleh plak sembang macam nk bagi semua orang dlm wayang tu tau, bini ke-2 dia telepon, juga dlm bahasa yang aku memang x paham (tamil). Dah la julia ziegler (xtau betul ke tak nama dia) tu ckp pelan sgt sbb baru ok dari koma. Ditambah dengan suara backup keluarga depan aku tu, sabor je la.Tapi aku respect gak la diorang tengok filem melayu ni, walhal orang melayu sendiri pun cam anti filem keluaran melayu ni. Apapun, selamat menonton dan semoga terhibur+terkejut...(Aku gi tengok pun sbb boring duk kat umah).

No comments:

Post a Comment

8 VALUES OF 1MALAYSIA

1- culture of excellence / budaya kecemerlangan
2- perseverance / ketabahan
3- humility / rendah hati
4- acceptance / penerimaan
5- loyalty / kesetiaan
6- meritocracy / meritokrasi
7- education / pendidikan
8- integrity / integriti

6 NKRA-Bidang Keberhasilan Utama Nasional

1-Mengurangi kadar Jenayah Jalanan
2-Memerangi rasuah
3-Meningkatkan pencapaian pendidikan
4-Meningkatkan taraf hidup rakyat
5-Memperkasa prasarana luar bandar
6-Menambahbaik pengangkutan awam