Friday, January 29, 2010

TERKUNCI

Tension betul aku semalam. Nak tau kenapa?Meh aku nak cerita. Semalam aku rasa segan betul nak memasak, mgkin sbb dh dpt duit claim dr bos, jd mula la rasa nk mkn mknn yg sedap2. Balik dari keje aku terus kol abang, dgn suara yg selembut mungkin aku bagitahu yg aku x larat nk masak(common reason) n aku nk gi p. mlm kt BBS (bdr baru slyg). Abang kata boleh..hehehe aku dh sengih2 sonok sorg2. Tapi dia mungkin lewat sbb nak siapkan quotation. Aku no hal asalkan jgn smpai p. mlm tutup sudah. Jadi sementara tunggu abang balik aku layan la Na O Mei.

Kira2 jam 8mlm abang kol, dia otwy dr sentul. Aku pun cepat2 la siap. Aku x lupa pesan kt abg kalau dh nak smpi kol aku boleh aku turun bawah. Dalam 20min kemudian abg kol lagi suh aku turun. Cepat2 aku ambik beg tangan n kunci rumah. Eh, apasal pintu ni xleh buka. Aku tarik pemegang pintu tu sekuat hati. Tapi x boleh juga. Aku tarik lagi dan tarik lagi..AHHH x mau la plak. Dah peluh2 ni. Aku gi minum kejap n terus sms abang, suh naik atas buka pintu dr luar. Sementara tu aku cuba lagi dengan pisau, cungkil2 cm dlm tv slalu buat tu. x jadik jugak. alahai...pe la malangnye ari ni..
Abang kol suh aku tarik kuat2 pemegang pintu tu. aku ckp la dh tarik smpai merah2 tangan. x boleh juga. masa tu suara aku dh tinggi skit. aku suh juga dia naik. sampai atas, abang try buka dari luar pun masih x boleh. mcm2 la yg dia cuba buat. jiran sebelah aku dh sibuk2 tya. jiran aku cina depan umah yg sebelum ni x pnh bersapa pun boleh dtg tanya2. concern jugak. hampir stgh jam abg kat luar n aku kt dlm. akhirnya abg kol tuan rumah minta izin nk tendang je pintu tu. yelah, kalau pecah ke pintu tu nnti tuan rumah kata pe plak kn. gipun pintu tu kt tgh2 dia kosong mesti mudah pecah.
1..2..3..DUMM!! ambik engkau.sape suh gatal sgt xnak buka. kn dh kene trade mark tapak kasut abang aku. hehehe..lega aku akhirnya pintu tu terpaksa mengalah jugak. nasib baik pecah sikit je kat bahagian tombol. abg suh aku ambik paku dgn penukul. dia paku balik bahagian2 yang terkopak. pemegang n kunci kt dlm pintu tu dikeluarkan. ada skru longgar kt dlm yang menyebabkannya tersekat. dlm 15min suma settle. tiba2 abang aku mengadu lapar. kecian la plak. sib baik sempat lagi nk gi p.mlm. pe lagi, terus pecut la...VROOOMMM.
p/s=sedey sbb terkunci dlm rumah sendiri :(

No comments:

Post a Comment

8 VALUES OF 1MALAYSIA

1- culture of excellence / budaya kecemerlangan
2- perseverance / ketabahan
3- humility / rendah hati
4- acceptance / penerimaan
5- loyalty / kesetiaan
6- meritocracy / meritokrasi
7- education / pendidikan
8- integrity / integriti

6 NKRA-Bidang Keberhasilan Utama Nasional

1-Mengurangi kadar Jenayah Jalanan
2-Memerangi rasuah
3-Meningkatkan pencapaian pendidikan
4-Meningkatkan taraf hidup rakyat
5-Memperkasa prasarana luar bandar
6-Menambahbaik pengangkutan awam