Monday, January 25, 2010

ADNAN SEMPIT YG KELAKO


Hari ahad 24/01/2010, aku n abg gi tgk cite ni. Mcm nak tgk avatar tp xpe la next week je la tgk. Memang best cite ni sbb xberat dan kelainan sedikit dalam menghasilkan adegan kelakar. aku suka dengan mimik muka si Adnan yg memang poyo. Along pun best dan diorg berdua adalah gandingan yg ideal. Aku x tau la kalo da org perasan ke tak masa si Adnan speaking rojak, masa tu aku gelak sakan x cover langsung wlu pun abg ada kt sebelah. Peduli apekan, dh memang pon filem tu komedi kalau x gelak nnti merajuk plak Ahmad Idham. Filem ini bagi aku memang sesuai ditonton sebagai ruang untuk merehatkan minda sbb x perlu pikir, just follow jalan cerita dari mula hingga tamat. Tapi ade juga plot cerita yg sedikit longgar. Tp pada aku mana2 filem mesti mempunyai masalah yg sama. Jadi ianya tidak mencacatkan jalan cerita. Kalau dalam drama, lain la kn. Masa tayangan berpuluh jam. Pengarah mempunyai byk masa untuk masukkan macam2 babak yg mengemaskan lagi jalan cerita drama tersebut. Cuma ada satu adegan yang aku rasa x berapa sesuai/manis untuk dipaparkan. Kalau xde babak tu atau digantikan dengan babak lain lagi bagus. Wlupun babak tu dikaburkan tp tetap meloyakan. Bukannye ape, wlupun pengarah cuba nak tunjukkan semua jenis sisi negatif mat rempit/samseng jalanan ni pada penonton tp kene ingat ye...Filem ini adalah filem komedi jadi memang akan menjadi pilihan utama tontonan para keluarga untuk bersantai dihujung minggu. Maknanya mak bapak ni akan bawa sekali dengan anak2 diorg yang kecik2 tu. Masa babak tu dipaparkan, aku bleh dengar la bunyi suara terkejut sekeliling. Memang aku pun terkejut. Abang aku? Ntah tgk muka cool je. Ok la kwn2 semua. Selamat Menonton!!

No comments:

Post a Comment

8 VALUES OF 1MALAYSIA

1- culture of excellence / budaya kecemerlangan
2- perseverance / ketabahan
3- humility / rendah hati
4- acceptance / penerimaan
5- loyalty / kesetiaan
6- meritocracy / meritokrasi
7- education / pendidikan
8- integrity / integriti

6 NKRA-Bidang Keberhasilan Utama Nasional

1-Mengurangi kadar Jenayah Jalanan
2-Memerangi rasuah
3-Meningkatkan pencapaian pendidikan
4-Meningkatkan taraf hidup rakyat
5-Memperkasa prasarana luar bandar
6-Menambahbaik pengangkutan awam