Wednesday, April 07, 2010

corat coret

tentu ada antara korang yang tertanya2 tentang keazaman aku tidak lama dulu untuk menjadi pembuat mufin yg berjaya.. kehkeh. aku rasa azam tu dh terkubur sejak kali terakhir aku mencubanya. bila aku fikirkan balik, masa mula2 tu aku memang bersemangat, tp sape2 pun kalau nak buat perkara yang baru tentu bersemangat gila kn. lebih2 lagi aku dpt oven free. lepas aku try kali ke-3, aku masih ada keinginan untuk mencuba lagi sehingga betul2 berhasil. tetapi sebenarnya niat aku buat suma tu adalah untuk dirasai bersama2 hb. sebelum ni aku telah cuba buat mashed potato, puding jagung&laici semata2 kerana ianya kesukaan hb. jd aku ingatkan dia suka la mufin ni, tp rupanye tidak. makna kata kalau aku buat jugak memang konfem aku sorang yg akan mkn. memang la aku boleh jugak share dengan family & kwn2. tp tu la nawaitu aku tu sebenornye lain, hehe. jadi sehingga sekarang aku x teruskan azam tersebut. tetapi mungkin satu masa aku akan tukar fikiran.mana nak tau kn..kalau aku x explain kt sini nanti korang ngat aku ni sekadar hangat2 taik ayam. x best la korang fikir cam tu. hehe. nak jadikan cerita, oven tu sekarang kitorang gunakn untuk memanaskan makanan. abis la kitorg masukkn ayam kfc, ayam madu, piza, jagung kedalam oven tu..at least kitorg masih gunakan oven tu wlupun bukan utk tujuan yg sepatutnye..

No comments:

Post a Comment

8 VALUES OF 1MALAYSIA

1- culture of excellence / budaya kecemerlangan
2- perseverance / ketabahan
3- humility / rendah hati
4- acceptance / penerimaan
5- loyalty / kesetiaan
6- meritocracy / meritokrasi
7- education / pendidikan
8- integrity / integriti

6 NKRA-Bidang Keberhasilan Utama Nasional

1-Mengurangi kadar Jenayah Jalanan
2-Memerangi rasuah
3-Meningkatkan pencapaian pendidikan
4-Meningkatkan taraf hidup rakyat
5-Memperkasa prasarana luar bandar
6-Menambahbaik pengangkutan awam